Belföld

A magyarok negyede fizet elő a Netflixre vagy az HBO GO-ra

Moziba pedig kevesebb mint 40 százalék jár.

A magyarok negyede rendelkezik streaming, azaz például Netflix- vagy HBO Go előfizetéssel – derül ki az IDEA Intézet felmérésből. Ugyanakkor akiknek van, azok kihasználják: 39 százalék hetente több alkalommal is, 20 százaléka pedig minden nap néz filmet vagy sorozatot.

A legnagyobb arányban a budapestiek van előfizetésük (39 százalék), de a többségnek közülük is csak az egyik szolgáltatónál. A legtöbben a 18 és 39 év közötti korosztályból kerül ki: egyharmaduk fizet valamelyik streaming szolgáltatásért, amelyeknél a legnépszerűbb eszköz a televízió (37 százalék) és laptop (26 százalék).

Az előfizetők 76 százaléka azt mondta, a streaming szolgáltatásra való előfizetése nem változtatott azon, hogy milyen gyakran jár moziba, negyedük azonban ritkábban megy. Ennek a legfőbb oka, hogy olcsóbb a szolgáltatás, mint a mozijegyek ára, de fontos szempont az is, hogy a filmkínálatból könnyebb kiválasztani az érdeklődésüknek megfelelőket. A megkérdezettek negyedének pedig az a fontos, hogy otthon kényelmesebben tud filmezni.

A válaszadók 62 százaléka egyébként nem (vagy csak nagyon ritkán) jár moziba, és mindössze a 18-39 év közötti korosztályban vannak többségben azok, akik havonta legalább egy filmet moziban néznek meg.

Módszertan

Az IDEA Intézet a kutatás adatait 2019. november 29 és december 3. között vette fel közösségi média alapú kérdőív segítségével. A vizsgálat végeredménye reprezentatív az ország felnőtt népességére nem, életkor, iskolai végzettség és településtípus tekintetében. A 2000 fős minta hibahatára az alapmegoszlások esetében legfeljebb +/- 2,2 százalékpont.

Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs /24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik