A magyarok negyede rendelkezik streaming, azaz például Netflix- vagy HBO Go előfizetéssel – derül ki az IDEA Intézet felmérésből. Ugyanakkor akiknek van, azok kihasználják: 39 százalék hetente több alkalommal is, 20 százaléka pedig minden nap néz filmet vagy sorozatot.
A legnagyobb arányban a budapestiek van előfizetésük (39 százalék), de a többségnek közülük is csak az egyik szolgáltatónál. A legtöbben a 18 és 39 év közötti korosztályból kerül ki: egyharmaduk fizet valamelyik streaming szolgáltatásért, amelyeknél a legnépszerűbb eszköz a televízió (37 százalék) és laptop (26 százalék).
Az előfizetők 76 százaléka azt mondta, a streaming szolgáltatásra való előfizetése nem változtatott azon, hogy milyen gyakran jár moziba, negyedük azonban ritkábban megy. Ennek a legfőbb oka, hogy olcsóbb a szolgáltatás, mint a mozijegyek ára, de fontos szempont az is, hogy a filmkínálatból könnyebb kiválasztani az érdeklődésüknek megfelelőket. A megkérdezettek negyedének pedig az a fontos, hogy otthon kényelmesebben tud filmezni.
A válaszadók 62 százaléka egyébként nem (vagy csak nagyon ritkán) jár moziba, és mindössze a 18-39 év közötti korosztályban vannak többségben azok, akik havonta legalább egy filmet moziban néznek meg.
Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs /24.hu